רגע לפני הבחירות: ראיון עם לין קפלן

רגע לפני הבחירות, קיימנו ראיון עם לין קפלן שסיפרה על הדרך הציבורית שהחלה לפני 18 שנים, על החזון להוביל את תל מונד לדרך חדשה ועל היום שאחרי הבחירות.

לין נולדה לפני 56 שנים ועלתה לארץ בשנת 1971.

היא נשואה ואמא לשלושה בנים (שניים חיילים ביחידות מובחרות והבן הגדול סיים לימודי צילום אומנותי ונמצא בניו יורק).

כבר קרוב ל- 20 שנים שהשם “לין קפלן” הוא שם מוכר בתל מונד.

היא הגיעה לישוב לפני כ- 18 שנים וכמעט מהרגע הראשון החלה בפעילות ציבורית שהחלה בבתי הספר, משם לפוליטיקה המקומית ועד לימים האלו של התמודדות לראשות המועצה.

כשהגיעה לישוב כאמור, מצאה את עצמה ביחד עם שני הורים נוספים מנהלת מאבק ציבורי בשביל לצמצם את מספר התלמידים (שעמד על 40 ילדים בכיתה) בכיתות א’ בבית הספר. המאבק הצליח והכיתות בבית הספר קטנו.

מרגע זה היא היתה חלק בלתי נפרד מהנוף בישוב ובבית הספר, מה שהוביל מאוחר יותר לתפקיד יו”ר ועד ההורים בבית ספר רבין במשך 4 שנים. גולת הכותרת בפעילות זו היתה היוזמה להקמת  מרכז מהות לבעיות קשב וריכוז ברבין לאחר שהיתה צריכה לשכנע לא מעט גורמים בהנהלת בית ספר לתקצב את המהלך.

היא מספרת על תקופה זו בסיפוק רב ומסכמת במשפט “לשנות גורל של תלמיד זו בעיני הזכות הגדולה ביותר וזה בדיוק מה שהמרכז הזה עושה”.

הקפיצה לעולם הפוליטי הגיעה בבחירות 2013 בהם רצה לראשונה לראשות המועצה ובראשות סיעה.

לין זכתה בבחירות ב- 28.1% מהקולות וסיעתה הכניסה 4 מנדטים למועצה – ללא ספק כמות מרשימה של מנדטים לרשימה חדשה שהכריזה על התמודדותה ל5 חודשים בלבד לפני הבחירות.

בשלוש השנים בהן כיהנה המועצה, לין כיהנה כיו”ר ועדת הביקורת, יו”ר הועדה לשדרוג גני המשחקים וחברה בועדת משנה לתכנון ובנייה, ועדת החינוך והועדה לחזות הישוב ובועדת הספורט.

קידמנו באותה תקופה מספר נושאים מרכזיים כגון: הסדרת ניהול החברה הכלכלית שהיא גוף חשוב מאוד על ידי החלטה למינוי מנכ”ל, יועץ משפטי ודירקטורים מטעם הציבור לחברה הכלכלית, שדרוג כל גני המשחקים ביישוב ועוד נושאים רבים הקשורים לשקיפות ומנהל תקין.

באותה תקופה עלו כ- 200 הצעות לסדר יום. אנחנו תמכנו ב- 170 מתוכן, כ-60 הצעות על סדר יום היו הצעות שהסיעה שלנו העלתה. כלומר כל הצעה שעלתה על פי חוק ושהיתה לטובת היישוב, תמכנו בה.

לאחר 3 שנים קשות בחיי היישוב בהן הוא הלך והתדרדר, התקציב נפל ברב מוחלט, חברי המועצה שמו את טובת היישוב מעל הכל וראש הרשות הודח.

לאחר המהלך הזה, הישוב נכנס כפי שכולכם יודעים ל”ועדה קרואה” לתקופה מינימלית של 3 שנים. בעתירה שהוגשה ע”י התנועה לאיכות השלטון בשביל להקדים את הבחירות הוחלט שבתום 3 שנים משרד הפנים מחויב לשקול את הנושא מחדש ואותו בג”צ מפורסם שלין הובילה, הביא להכרזה על הבחירות לפני כחצי שנה.

 

מה מניע אותך לרצות בתפקיד הזה?

“אני רואה בעשייה הציבורית שליחות.

זה משהו שתפתח אצלי בהדרגה עד כדי כך ששיניתי את מהלך הקריירה הטבעי שלי לכיוון של מגזר ציבורי ועמותות.

יש לי דרייב מאד חזק לפעול, להשפיע, לשנות וליצור יש מאין בתל מונד ובכלל ולכן אני פועלת כבר 18 שנים בעשייה ציבורית בישוב, ומבחינתי התפקיד של ראשות המועצה, זו ההמשך הטבעי להשפיע בצורה הכי רחבה שאפשר בכל מה שקשור לאיכות החיים שלנו בתל מונד.

העשייה הציבורית היא השליחות שלי”.

 

מה האתגרים שעומדים בפני תל מונד?

“יש אתגרים רבים שצריך לטפל בהם בישוב במהירות.

כל מה שקשור לאיתנות כלכלית בעזרת קידום אזור מסחר ותעסוקה הוא נושא קריטי לישוב. אנחנו ישוב עם מעט מאד הכנסות של ארנונה מעסקים ובשביל שנוכל לתת את הכי טוב שאפשר לתושבי הישוב, צריך להגדיל את ההכנסות.

בתחום החשוב של החינוך חסרה מנהיגות חינוכית. זה תחום מאד חשוב לתושבים ואני מגיעה מרקע מתאים לטפל בנושא ולבנות חזון חינוכי ישובי.

חזות הישוב חייבת להיות מטופלת בצורה טובה יותר וכפי שאני רואה את זה צריך לשקם את ההרס בישוב מהשנים האחרונות וצריך לעשות את זה תוך כדי הגברת האכיפה.

נושאים נוספים שאני מתכוונת לשים עליהם דגש הם: פיתוח חיי קהילה, שיפור התחבורה הציבורית, קידום פעילות ייעודית לצעירים ולגיל השלישי, קידום הקאנטרי ותשתיות ספורט כי לא הגיוני שתושבים שרוצים לשחק טניס וכדורסל יצטרכו לנסוע לישובים השכנים וכמובן שינוי הגישה מול התושבים שחייבת להיות משתפת ומאפשרת, כאשר התושבים במרכז ונתפסים כשותפים של הרשות”.

 

אני רואה שמנסים לתקוף אותך לא מעט ברשת סביב הנושא הניהולי. מה דעתך על זה?

“זה מהלך של מתמודדים שאין להם ניסיון מוניציפלי ואפס עשייה ציבורית.

במשך שנים רבות עבדתי בתפקידי ניהול במגזר הפרטי והציבורי – עבדתי בחברות מזון גדולות בתפקידי ניהול וכחברת הנהלה, כסמנכ”לית בעמותה, יועצת למנהלי בתי ספר ומנהלת צוותי ייעצים בחברה מובילה לייעוץ אסטרטגי.

אני המועמדת היחידה שמציעה שילוב משמעותי של נסיון בתחום המוניציפלי, פעילות ציבורית מוכחת עם הישגים וניסיון ניהולי עם הרבה מאד זיקה לתחום החינוך שחשוב לי כל כך”.

 

איך המשפחה מתמודדת עם זה ועם הרצון שלך ללכת לעולם הלא פשוט הזה?

“כל בני המשפחה רתומים, נותנים לי רוח גבית חשובה ועוזרים מקרוב ומרחוק”.

 

תגידי, מה השמועה הכי משוגעת ששמעת לגביך?

“ואו. מלא שמועות הזויות לחלוטין אבל כנראה שהשמועה הכי מוזרה זה שאני מתכוונת לספח את שכונת וולפסון לתוך קדימה צורן”.

 

את מכירה את השמועה שיש לך דיל עם רותם ריעני?

“אין שום הסכם בין רותם לביני. יש יחסים טובים שקשורים לעבודה המשותפת שלנו במועצה בקדנציה הקודמת ואני בטוחה שגם תהיה בקדנציה הנוכחית, מקווה שעם כל המועמדים”.

 

מה לגבי כל השמועות סביב כרישי נדל”ן באזור שמעורבים בבחירות?

“כיום מקודמות בתל מונד תוכניות של פינוי בינוי שאינן לטובת הישוב.

פינוי בינוי חייב להיות בשכונות הוותיקות של תל מונד, אבל הוא חייב להיות מותאם צביון ישוב מבחינת גובה הבניינים ולהיות ביחסים המקובלים באזור סביב 1 ל- 3 ולא עם יחס של 1 – ל-5 בין דירות חדשות מול דירה ישנה.

תפקידו של ראש ראשות הוא לפעול לטובת התושבים ללא שום אינטרס זר בטח בעולם הנדל”ן”.

 

את חושבת שיהיה סיבוב שני ואם כן, מי את מאמינה יעבור?

“אני מאמינה שהבחירות יסתיימו בסיבוב הראשון ולכן אני לא מדברת על סיבוב שני. מבחינתי יש סיבוב אחד”.

 

אם תזכי, את תפעלי להקים קואליציה רחבה?

“כן. אני רוצה לעבוד עם כולם. אני מאמינה בקואליציה רחבה מקיר לקיר. זה המהלך הכי נכון לטובת הישוב. ביום שאחרי הבחירות, כל המועמדים יהיו חייבים להתחיל לעבוד יחד בשביל לעמוד באתגרים המאד גדולים שיש בתל מונד”.

 

כמה מנדטים את מעריכה הסיעה שלך תקבל בבחירות?

“אני מעריכה שנקבל 6 מנדטים”.

 

תספרי לנו משהו שלא יודעים עליך?

“כנראה שרבים כבר יודעים שאני מאד אוהבת לרכב. אפילו בתקופה מאתגרת כמו זו, אני לא מוותרת בכל יום שבת בבוקר אני רוכבת גם בתקופת הקמפיין.

תחביב חדש יחסית שבתקופת הקורונה נעצר הוא ריקודים סלונים”.

 

אם תזכי, מה הדבר הראשון שתעשי?

“אודה לכל התושבים והמתנדבים הרבים שמלווים אותי שנים רבות ולאלו שהצטרפו לאחרונה ואתחיל לעבוד חזק לטובת היישוב”.

 

מסע שהתחיל לפני 18 שנים מגיעה לשיאו.

כמעט כל פעילות שלנו בפורטל מול לין קפלן, לוקחת אותי שנתיים וחצי אחורה לבחירות בקדימה צורן שם התמודדה קרן גרין שנבחרה לראשות המועצה מול שלושה גברים שרצו גם כן.

הדמיון מגיע דווקא לא מגיע מהמקום המגדרי אלא מהדמיון בקמפיינים – שתיהן דיברו לאורך כל הקמפיין על העשייה שלהן בעבר, בהווה ובעתיד ולא תקפו (לפחות לא בצורה ישירה) את שאר המועמדים, שתיהן מוקפות לאורך כל הדרך בקהל תומכים שילכו איתם באש ובמים, שתיהן מאד קורקטיות בגישה ושתיהן אפילו חברות.

האם שתי החברות שחלקו עשייה ציבורית שהתחילה בועדי בית הספר ונמשכה למועצה, יהיו ראש מועצה של הישובים השכנים בעוד פחות משבוע?

 

לקריאת הראיונות שלנו עם המועמדים הנוספים:

אבי אליהו – הקליקו

דוד חיות – הקליקו

רותם ריעני – הקליקו

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקבוצת הוואטסאפ שפתחנו ובה נשלח עדכונים – מי ניצח בבחירות בערב הבחירות, מצב הקורונה בתל מונד ועוד עדכונים לא מציקים ורלוונטיים – רוצים להצטרף? לחצו

 

אם גם אתם אוהבים לרכב כמו לין, תוכלו למצוא בסיטי פורטל את כל חנויות האופניים וכמובן בעלי המקצוע מומלצים, חנויות, מסעדות וכל מה שאתם צריכים בתל מונד.

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
 
נגישות