בעקבות המשא ומתן הקואליציוני, הפוליטיקה סוערת בתל מונד

כבר 24 שעות של פוליטיקה רועשת בתל מונד בעקבות אי ההסכמות בין ראש המועצה לסיעתם של אבי אליהו ודוד חיות

עבר חודש וחצי מאז זכייתה של לין בבחירות וקרוב לחודש מאז נכנסה לתפקיד ראש המועצה – אתמול (חמישי) התבשרו תושבי תל מונד שהשקט סביב נושא הקמת הקואליציה, לא נובע מהסכמות שקטות שמתקבלות, אלא מאי הסכמות.

בשעה 16:52 עלו שני פוסטים לאוויר – אחד מטעם סיעת דרך חדשה של אבי אליהו ואחד מטעם סיעת מחר חדש של דוד חיות. הפוסטים כמעט זהים ומספרים על חבירה לצורך המשא ומתן בין שתי הסיעות.

מדובר בהודעה דרמטית. לא פחות.

הודעה שמזכירה את “ברית האחים” בין בנט ולפיד מבחירות 2013 ששינתה את המפה הפוליטית בישראל באותה תקופה.

ההודעה הזו מגיעה לאחר שבועות בהן שתי הסיעות עוסקות במשא ומתן מול ראש המועצה כדי לקבל ייצוג במועצה.

וכך, בדומה ל”ברית האחים” של בנט ולפיד בבחירות 2013, זכתה תל מונד ל”ברית האחים” משלה.

כפי שכבר ציינו בעבר, לין חייבת לחבור לפחות אחת מהסיעות בשביל להקים קואליציה (לפחות 6 חברי מועצה מתוך 11). בלי קואליציה, לין יכולה למצוא את עצמה מהר מאד במצב שפגש רוני גולן לפני מספר שנים כשמהצד השני היתה לין.

לפני כשבועיים, בבדיקה שביצענו מול משרד הפנים, נמסר לנו באופן רשמי כי לין צפויה לכהן בתפקיד ארבע שנים לפחות ולא שלוש. בשביל ארבע שנים פרודוקטיביות, צריך קואליציה רחבה עם הסכמה ועבודה משותפת.

נאמר לנו כי ההודעה על החבירה בין הסיעות לצורך המשא ומתן, הפתיעה את לין מאד וטרפה את הקלפים. ההודעה יוצרת מציאות חדשה ומאתגרת עבורה במסגרתה היא חייבת להגיע להסכמות כעת עם שתי סיעות ולא אחת.

 

מאחורי ההודעה יש תסכול רב של שתי הסיעות ותחושות של עלבון וזלזול לדבריהם במה שהתנהל עד כה במשא ומתן.

קיימנו מספר שיחות עם גורמים שונים בישוב שמעורבים במשא ומתן שסיפרו שלמרות התחייבותה של לין לעשות מאמץ להקים קואליציה רחבה, במהלך הפגישות הם הבינו שמהצד שלה, היא לא מוכנה ללכת לקראתם ולתת להם סמכויות וכלים כדי לשרת את הציבור.

אחד הגורמים מסר לנו “הופתענו מהפגישה הראשונה. פגשנו נציגים שאינם אפילו חברי מועצה בפגישות שהתארכו ועם הצעות לא רלוונטיות לוועדות אזוטריות אם בכלל.

מישהי שכחה שבצד השני יש סיעות שמייצגות כשני שליש מתושבי תל מונד.

הגענו לפגישות בנפש חפצה להיכנס לקואליציה ולסייע לראש המועצה להבריא את הישוב.

קואליציה משיגים כאשר מבינים שחברי המועצה צריכים לקבל תפקידים משפעים למען הישוב.

יש כאן חברי מועצה שרוצים לעבוד בשביל התושבים ולמיטב הבנתנו לא עברנו לשלטון של מנהיג יחיד”.

בבדיקה שלנו עם אחת הסיעות נאמר לנו כי הסיעה לא ביקשה תפקיד בשכר, אלא רק להשפיע ולייצג את המצביעים.

 

בשיחה עם גורם נוסף, נאמר לנו כי התחושה עד עכשיו היתה שלין מנסה לשחק עם שני הצדדים ולשלוט בצורה אבסולוטית בכל מה שקורה במועצה בעוד הסיעות ציפו לקבל סמכויות ואת האפשרות לפעול בתחומים שונים.

בשיחה נאמר לנו כי “אין דבר כזה שליטה של 100% בהכל. זה לא עובד כך.

יש ראש מועצה ויש מועצה שתפקידה לעזור לתל מונד להיות טובה יותר ובשביל זה נבחרנו ובשביל זה באנו לעבוד.

המשחק עם שני הצדדים נגמר ועכשיו צריך להתמודד איתנו ביחד.

וחשוב לי מאד להדגיש, אנחנו לא רוצים להיות מעוצה לעומתית, לא לייצר משברים ולא לעשות ללין את מה שהיא עשתה לרוני גולן, אך היא חייבת להבין שיש כאן דמוקרטיה ואנשים שנבחרו ע”י רוב הישוב בשביל לייצג אותם. הכוונות הן טובות והמטרה לייצר קואליציה שמייצגת את כל תושבי תל מונד ואת כל האינטרסים שלהם.

אנחנו פה. מחוברים. ועכשיו היא תאלץ להתמודד איתנו ביחד”.

 

ביקשנו את תגובתה של לין קפלן והיא הפנתה אותנו לפוסט שהיא העלתה במסגרתו כתבה: “בעוד אני משקיעה שעות רבות כולל אל תוך הלילה בלימוד מהיר ככל הניתן של נושאים שונים המשפיעים על איכות החיים של כולנו, הפיכת המועצה למנגנון יעיל, טיפול באינסוף נושאים שלא טופלו בקדנציות קודמות וקידום נושאים חדשים, יש לצערי נבחרי ציבור שראו יותר מדי פרקים של בית הקלפים ובמקום לפעול לטובת היישוב והתושבים כפי שהתחייבו, עסוקים בלרקום עסקאות לעומתיות.

מפאת כבודם עד כה במהלך המגעים הקואליציוניים לא פירטתי, אך לאור הפוסט שפרסמו אתמול, רואה לנכון לשתף אתכם: בכוונה מלאה ועם הרבה רצון טוב נכנסנו למשא ומתן עם כל סיעות המועצה מתוך כוונה להקים קואליציה רחבה מקיר לקיר ולפעול ביחד לטובת היישוב.
ראש אחת הסיעות דרש סגן בשכר. עלות שנתית של סגן בשכר היא כ-750,000 שח מתקציב הרשות. מצבנו הכספי ידוע. בשנה הנוכחית התקציב אף נפגע כתוצאה מהפסקת מענק ועדה קרואה ועליית תל מונד לדירוג סוציואקונומי 9. היענות לדרישה זו משמעותה: קיצוץ דרסטי בתקציבי חינוך/נקיון/חזות יישוב. לדרישה זו סירבנו. כידוע, אפשר להיות משמעותיים ולתרום ליישוב בהתנדבות. למעשה עשיתי את זה מאז שאני בתל מונד כ-18 שנים.
צוות המשא ומתן של הסיעה השנייה טען שהוצעו להם “פירורים” ושעלינו לבחור שותף בכיר אחד (כזכור 2 הסיעות המדוברות זהות בגודלן), כלומר רצו למעשה לחסום קואליציה רחבה מקיר לקיר.
ההצעה שנתנו לכל אחת משתי הסיעות הייתה הצעה מכבדת של הזמנה לשותפות מלאה באמצעות סגנים בתואר והובלה של ועדות משמעותיות על פי יחס שוויוני של כל סיעות הקואליציה. בתחילת השבוע האחרון וללא כל ההתראה הופסקו המגעים עימנו ונציגי שתי הסיעות אף לא טרחו לענות להודעות. כעת ברור גם למה – הם היו עסוקים בהקמת שיתוף פעולה לעומתי.
בעוד שבקרב עובדי המועצה אני זוכה לשיתוף פעולה מלא ורצון אמיתי לפעול למען היישוב, דווקא שתי סיעות של נבחרי הציבור (וזה המקום לציין שוב לטובה את חבר המועצה רותם ריעני שפועל בשיתוף פעולה מלא ולטובת היישוב) מתקשות כנראה לקבל את הכרעת הבוחרים גם עכשיו, לא הפנימו שיש ראש רשות נבחרת ועסוקות בטובתן האישית ובמאבקי כוחות.
המשך המצב הזה עלול להביא להשארת החשב המלווה בתל מונד ולהתערבות נוספת של משרד הפנים בנעשה כאן. ואני שואלת האם לשם כך נבחרתם?
אני קוראת לכם, דוד ואבי כיו”רים של הסיעות, קחו אחריות וחשבו מסלול מחדש. ראיתם את התגובות למהלך שמיהרתם לפרסם בפורומים, התושבים הבינו מהר את כוונותיכם. אני קוראת לחברי המועצה של שתי הסיעות, נבחרתם לקדם את תל מונד. קחו גם אתם אחריות. חשבו מסלול מחדש והצטרפו סוף סוף לעשייה מקדמת.”
בשעה האחרונה העלו אבי ודוד את תגובתם:

מהומה רבה על לא מאומה….
מרגע סיום הבחירות, בירכנו את ראש המועצה ואיחלנו לה הצלחה. בנוסף, אמרנו באופן מפורש שאנו נכונים לסייע לטובת היישוב ולהיכנס לקואליציה ללא פסילה של אף שותף אחר!
ראש המועצה בחרה לנהל מו״מ בו היא מצפה מאיתנו לקבל וועדות איזוטריות לחלוטין כאשר תפקידים חשובים ומרכזיים כבר חולקו בין חברי סיעתה, בחרה למסמס את הזמן ולא לענות לבקשותינו במו”מ – כך לא מתנהג מישהו שרוצה שותפות אמיתית!!
יצאנו לבחירות כדי להשפיע על התקדמותה של תל מונד. נבחרנו על ידי כשני שליש מהציבור שמצפה לשותפות אמיתית ועל כן החלטנו לשתף פעולה יחדיו במטרה להיכנס לקואליציה רחבה ולהיות שותפים משמעותיים לעשייה.
הודענו אתמול לראש המועצה על כוונותינו וציפינו לקבל הזמנה אמיתית לפגישה משולשת שבה יסוכמו הדברים.
וכדרכה בצורה שאינה מפתיעה כלל, בחרה ראש המועצה להתייחס לכך בפוסט שכולו גיבוב של שקרים והטעיית הציבור.
די! הבחירות נגמרו, אפשר לדבר בגובה העיניים, ללא התנשאות אל מול השותפים ששני שליש מהציבור בחר בהם.
עדיין מייחלים ומצפים שזה יקרה,
שבת שלום לכולם”

 

נמשיך לעדכן

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
 
נגישות