מוכנים לסיבוב השני? התמיכה מהמועמדים, המספרים והסיכויים לקרב צמוד

האם אנחנו הולכים ללילה ארוך עם מירוץ צמוד בבחירות?

תל מונד רעשה השבוע. האיפוק של שני הצדדים מהסיבוב הראשון הוחלף בעימותים דיגיטליים שלא פסקו בימים האחרונים ע”י שני המועמדים והפעילים השונים.

שני המועמדים העלו פוסטים שתוקפים את הצד השני על ההתנהלות ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה סביר להניח שעד לסיום הבחירות, אנו צפויים ללא מעט עימותים בין הצדדים.

בימים האחרונים דיברו דוד חיות ורותם ריעני עם לין קפלן ואבי אליהו, כאשר כל אחד מהצדדים ניסה לקבל את תמיכתם הרשמית של דוד ורותם.

הערב הודיע דוד חיות הודיע באופן רשמי שהוא לא צפוי לתמוך באחד המועמדים.

בשיחה איתנו הוא הסביר שהסיעה החליטה לא לתמוך פומבית במועמדים מתוך מחויבות למחנה התומכים של הסיעה שמגוון בדעותיו וגם בשביל לשמר את ההליך הדמוקרטי, אך הדגיש שהם ירצו לשתף פעולה עם מי שייבחר.

בשיחה של סיטי פורטל עם רותם ריעני הוא מסר שגם הוא החליט לא לתמוך באופן רשמי באחד המועמדים.

רותם מסר לפורטל: “מאחל לשניהם בהצלחה והחלטתי לא להזדהות עם המועמדים ונשתף פעולה עם מי שייבחר”.

אז מה צפוי לנו בבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב (8.12)?

ראשית כל בוא נדבר על אחוז ההצבעה – בבחירות שהתקיימו בקדימה צורן לפני כשנתיים, אחוז ההצבעה בסיבוב הראשון עמד על 69%, אותו אחוז כפי שהיה בתל מונד לפני כשבוע וחצי.

בסיבוב השני בקדימה צורן, אחוז ההצבעה ירד ל- 64% וסביר להניח שאנחנו צפויים לאחוז דומה בתל מונד (בלי שקלול של הקורונה ומזג האוויר שכרגע מסתמן כחיובי ולא גשום).

במשחק עם מספרי המצביעים, אלו הנתונים:

בסיבוב הראשון של הבחירות לין קיבלה 2,531 קולות ואבי קיבל 2,028 קולות.

כלומר סך הקולות של שניהם – 4,559 קולות שמהווים 66% מסך המצביעים.

סביר להניח שהתומכים בכל אחד מהם בסיבוב הראשון, ימשיכו לתמוך בסיבוב השני, כך שהקמפיין כולו ממוקד כעת בתומכים של דוד ורותם שמהווים את ה- 34% הנותרים וכוללים 2,231 קולות.

בהנחה שהירידה באחוזי ההצבעה תרד מהמצביעים הללו, אנו נותרים עם כ- 1,500 קולות מאיזשהו צד שיכריעו את הבחירות. לין קפלן תצטרך להשיג לפחות שליש מהקולות בשביל לנצח ואבי אליהו יצטרך לפחות שני שליש מהקולות בשביל לנצח.

מניתוח הנתונים, נראה שהבחירות הללו עלולות להיות צמודות במיוחד.

התחלנו בהשוואה לקדימה צורן, אז נסיים גם איתה ונספר לכם שהבחירות הוכרעו בעזרת 234 קולות בלבד עם מתח עוצר נשימה עד לרגע האחרון.

בדיוק כמו בלילה הסיבוב הראשון, גם בליל הסיבוב השני נלווה אתכם בכתבה מתעדכנת לאורך היום והלילה ועם כתבה עם תוצאות הבחירות שתעלה בסביבות חצות.

אנו מזמינים אתכם להתעדכן בזמן אמת בתוצאות באמצעות קבוצת הוואטס-אפ שלנו – לחצו לקבוצה.

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
 
נגישות