רגע לפני הבחירות: ראיון עם אבי אליהו

רגע לפני הבחירות, קיימנו ראיון עם אבי אליהו שסיפר לנו על האהבה ממבט ראשון בתל מונד, על הרצון שלו לסגור מעגל כראש המועצה, על השמועות שמנסים להפיץ ועל מה הוא מתכנן לעשות בתפקיד ראש המועצה.

את אבי אליהו פגשתי לראשונה לפני כשנתיים כשהגעתי לפגישה במתנ”ס בתל מונד לגבי שיווק דיגיטלי. זו היתה הפגישה היחידה שלנו, אבל כבר מרגע הכניסה למתנ”ס הרגשתי שהגעתי למקום אחר.
מתנ”ס שנראה כמו מתנ”ס שלא היה מבייש גם ערים גדולות, “עסק” שנראה שעבד כמו שעון, עם עובדות מסביב שדיברו בשבחו של אבי ובפגישה עצמה, פגשתי מנהל מבין עניין.
הפרויקט שעליו דיברנו, לא מומש בסופו של דבר, אך השם “אבי אליהו” שב בחיי לפני מספר חודשים שהתחלתי ללמוד את מערכת הבחירות בתל מונד לקראת השקת סיטי פורטל.

אבי נולד בשנת 1968 (בן 52) והגיע לתל מונד בשנת 2004.

הוא נשוי לטובי ואבא של נועה (22), עדי (19) ועינב (16.5).

לרוץ לפוליטיקה זה לא דבר פשוט למשפחה ואבי מספר שהוא מקבל המון תמיכה במשפחה ושכולם יחד שורדים בגבורה את המערכה.

בצבא הוא שירת כלוחם בנח”ל מוצנח ומשם המשיך ללימודי תואר ראשון בחינוך לא פורמלי ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ותואר שני בחינוך חברתי גם כן מאוניברסיטת בר אילן.

ב- 20 השנים האחרונות הוא עסק בניהול מרכזים קהילתיים. בתחילת הדרך ניהל את המרכז הקהילתי האזורי בבקעת הירדן. פגישה במתנ”ס תל מונד השאירה אותו המום מהרגע הראשון כאשר ראה את המבנה המרשים ואת פעילות המתנ”ס והתאהב במקום. זמן קצר אחרי, המשפחה רכשה בתל מונד בית והם עברו למקום.
אבי נבחר לנהל את המרכז הקהילתי במושבה זיכרון יעקב ולאחר מספר שנים, בשנת 2006, המעגל נסגר כאשר אבי נכנס לתפקיד מנהל המתנ”ס בתל מונד.

הבנות למדו במערכת החינוך של תל מונד ואבי כפי שהוא מתאר, בכל יום התאהב יותר בישוב.

אבי מספר: “הפעילות במתנ”ס היתה מתוך אהבה וחיבור עמוק לישוב כתושב וכמי שמגדל פה את הבנות. זו היתה חוויה מאד גדולה גם כמנהל, גם כשותף לעשייה וגם כתושב.
החוויה הזו של לנהל את המתנ”ס היא בדיוק מה שרציתי לעשות ולכן בחרתי במשך 14 שנים להמשיך. גם כשהגיעו הצעות מפתות לתפקידים הבאים, החלטתי להמשיך כאשר ב- 7 שנים האחרונות בה הישוב נקלע למצב הלא פשוט, ראיתי את זה כמחויבות ולכן נשארתי וניסיתי לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר.
לבחירות החלטתי להתמודד כי אני מאמין שאחרי 14 שנים בעשייה הניהולית והקהילתית ביישוב , המקום הטבעי הבא שלי הוא בתפקיד ראש המועצה. לכן החלטתי לעזוב את ניהול המתנ”ס וגם לוותר על כל הצעות הקידום שניתנו לי בחברה למתנ״סים ולצאת לאתגר הגדול שכרוך בהתמודדות על ראשות המועצה.

כמה מראשי הערים המוצלחים ביותר בארץ, היו קודם לכן מנהלי מתנ״סים, (דוגמת: שמעון לנקרי, שמואל אבואב ועוד) והניסיון סייע להם רבות בהצלחה בתפקיד.

אני מאמין שאני יכול לעשות טוב ולנצל את היכולות והניסיון הניהולי שצברתי ב- 20 שנים האחרונות והניסיון הרלוונטי במשך 14 שנים כאן בתל מונד עם דגש על ה- 7 שנים האחרונות בהם האתגרים רק גדלו.

אני איש קהילה בכל רמ”ח אברי והשילוב של הדברים הללו ממקמים אותי במקום טוב יותר ביחס למתחרים האחרים.
חלקם אולי מגיעים עם ניסיון ניהולי מעולמות אחרים ופחות רלוונטיים וחלקם עם נסיון התנדבותי, אבל אצלי תמצאו את השילוב של שני הדברים שהיישוב שלנו כל כך צריך היום.
אנחנו הולכים לקדנציה של 3 שנים בלבד ואם רוצים מועצה שתתחיל לתפקד מיד עם ראש מועצה שנכנס לתפקידו כשהוא כבר מכיר את ה- DNA של המועצה, את האנשים ואת הדברים שצריך לשנות, אני הוא האיש הנכון”.

 

אלו אתגרים מרכזיים עומדים בפני תל מונד?
“יש אתגרים רבים. אם אבחר ארבעה נושאים אני חושב ש:
1. לבנות מחדש את המבנה הארגוני של המועצה ולהפוך אותה לנותנת שירות שעומדת בסטנדרטים גבוהים כפי שניתן למצוא ברשויות כמו רעננה למשל.
השירות חייב להיות ברמה הכי גבוהה וכדי לעשות זאת נדרשת הכרות מעמיקה של כל מחלקות המועצה ופעילות המועצה בכלל.

2. לטפל בסוגיה הכלכלית של היישוב בטווח הקצר ובטווח הארוך.

אני מתכוון לעבוד על מציאת מקורות הכנסה נוספים, ניצול נכסים של המועצה ופיתוח פרויקטים דוגמת ניצול נכסים של המועצה ופרויקט גגות סולארים שיכניסו למועצה כסף לשוטף.

בטווח הארוך, הטיפול בתכנון אזור תעשייה, מסחר ופנאי באזור שאינו קרוב לבצע מגורים ושלא יפריע לתושבים או ייפול בהתנגדות כפי שקרה בעבר, אלא יתוכנן בצורה מיטבית ויצא לפועל בזמן הקצר ביותר.

3. טיפול בכל הנושאים הבוערים שעל סדר היום דוגמת הנראות של המושבה והחזרתה למקום שנהיה שמחים וגאים לחזור אליו הביתה בסוף כל יום – ישוב נקי ופורח והכוונה היא לכול השכונות ובצירים הראשיים במושבה.

4. וכמובן תחום החינוך שהראייה שלי מדברת על 360 מעלות בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמלי עם התייחסות לפרטים בכל מקום שילדי הישוב נמצאים בו – גני הילדים, בתי הספר, תנועות הנוער והמתנ”ס.

כולם יודעים שתחום החינוך קרוב לליבי ואני מתכוון להקים ועדת חינוך יישובית רחבה שתכלול את כל הגורמים המקצועיים, הצוותים, ועדי הורים, נציגות תנועות הנוער, החינוך הבלתי פורמלי ונציגות של מועצת נוער.

זו תהיה ועדה אופרטיבית שתחולק לתחומי עשייה ותקבל את המשאבים לבניית תוכנית חומש לחמש השנים הקרובות עם כתיבת תוכנית עבודה מסודרת, מתוקצבת ומדידה.

 

דווקא בימים האחרונים של לפני הבחירות, אף מועמד לא מוציא סקר. אתה חושב שיהיה סיבוב שני ואם כן, מי יעבור אליו להערכתך?

“לפי הנתונים שנמצאים בידינו כרגע, הסיכוי שלנו לנצח קרוב מתמיד. אנחנו מרגישים בשטח את ההתחזקות ולכן בעוד מאמץ קטן, אנחנו רואים סיכוי לסיים את זה בניצחון כבר בסיבוב הראשון.

יש לנו אלפי פעילים, מתנדבים ותומכים שסוחפים באמת שלהם עוד ועוד אנשים ואני פשוט נדהם מהתמיכה שהצלחנו לגייס בקמפיין של שלושה חודשים בלבד.

עד לפני שבועיים חשבתי שנצטרך סיבוב שני כדי לנצח, הערכה שלי היום היא שאנחנו מנצחים בסיבוב הראשון”.

 

שמעתי ממעומדים נוספים במסגרת הראיונות שהם מתכוונים להקים קואליציה רחבה. אתה גם חושב שזה מה שנכון?
“בהחלט. כראש מועצה אפעל מיד לאחד את תל מונד והצעד הראשון הוא להקים קואליציה רחבה שתפעל באופן ענייני ומקצועי למען תושבי תל מונד כולם”.

 

מהמספרים שאתה מכיר, כמה מנדטים אתה מאמין שהסיעה שלך תקבל?

“מהמספרים שאני מכיר, אנחנו קרובים למנדט החמישי ואני מעריך שזה יהיה המספר. נותרו ימים בודדים אבל דווקא עכשיו הקפיצות במספרי התומכים מדהימות. אני חושב שיותר ויותר אנשים ששמעו את כל המתמודדים מבינים שהיום יותר מתמיד, אדם עם ניסיון ניהולי, היכרות מעמיקה של הישוב והצרכים שלו ועשייה קהילתית מוכחת לאורך הרבה שנים, זה מה שתל מונד צריכה. אסור לקחת שוב סיכון ולגלות שקיבלנו עוד שלוש שנים של כאוס ניהולי או פוליטי”.

 

איך אתה חיי עם כל הרעש, ההתקפות והשמועות במערכת הבחירות?

“אני מתייחס בביטול מוחלט לרעש, להתקפות ולשמועות. אני שמח שהמתחרים שניסו לבדוק 14 שנות עשייה ציבורית, לא מצאו דבר וחצי דבר בכל התפקוד שלי בשנים הללו ולכן בלית ברירה פנו להפצת שמועות שהן שקריות כמו חיבור שלי לאנשי נדל”ן או אנשים מהשלטון הישן. חבל שבישוב כמו תל מונד לא ניתן לנהל מערכת בחירות נקייה שמדגישה את היתרונות שלך ולא משתמשת בפייק ניוז….

הכניסה שלי לפוליטיקה היא מהמקום הנקי ביותר, את כל הקמפיין אני מממן בעצמי, אני לא מחובר לאף אחד מהפוליטיקה הישנה ואני מתכוון לנהל את המועצה בשקיפות מלאה ולעשות סדר שנדרש כבר הרבה שנים במועצה”.

 

אומרים עליך גם שיש לך דיל עם עם דוד חיות?

“לא היה ולא נברא. גם במקרה הזה זה ניסיון להפיץ שמועות על מנת להסיט את הדיון מהדברים החשובים.

אני רואה שזה גם מחמיר עם ההתקרבות של יום הבחירות ומתדרדר לאמירות הפחדה. פשוט לא יאומן לאן הגענו, שמעתי אמירות כמו, ״אנו חייבים לנצח בסיבוב הראשון כי ״השלטון הישן״ שתל קופים אצל שלושת המתמודדים האחרים והם יחברו נגדי בסיבוב השני״. אני פשוט מקווה שזה לא באמת נאמר כי אם כן, זה שפל המדרגה”.

 

אז בין כל השמועות, מה השמועות הכי מטורפות ששמעת עליך?

“השמועה הכי טיפשית שניסו להדביק לי היא שאני מחובר לאנשי נדל”ן שמממנים לי את הקמפיין. זה פשוט שקר גס. החשבון שלי שקוף לחלוטין, לא קיבלתי וגם לא אקבל אף פעם!

שוב אומר באופן שאינו משתמע לשתי פנים, אני מממן את הקמפיין מכספי הפרטי”.

 

אם כבר נדל”ן, אז מה גישתך בנושא הלוהט הזה?

“אני חושב שראש מועצה צריך להיות מעורב מאד בפרויקטים האלו על מנת למנוע השתלטות של נדלניסטים והגעה למצב שבו הישוב מאבד פרופורציה.

אני בעד לשמור על הצביון הכפרי של המקום. לבצע בנייה מבוקרת ולטפל תחילה בכל התשתיות הנדרשות ברמה התחבורתית וברמת מוסדות חינוך, שירותי מסחר ועוד”.

 

בנינו ואני לא אספר. כמה שעות שינה אתה ישן בלילה בתקופה הזו?

“כבר כמה שבועות שאנחנו מודדים את השינה בדקות ולא שעות….

אבל זה לא מפריע לי לקום כל בוקר מלא באנרגיות של עשייה ולפגוש אנשים.

כל חיי אנשים זה מה שממלא אותי ובבחירות זה רק מתעצם”. יש לנו קהילה מדהימה בתל מונד ואני פשוט רוצה להמשיך ולשרת אותה ולעשות את הכי טוב ליישוב שלנו”.

 

תספר לקוראים משהו שהם לא יודעים עליך?

את זה שאני מאד אוהב לנגן על פסנתר כבר סיפרתי פעמים רבות.

אני גם מאד אוהב לשחק טניס, כדורסל ולרכב על אופני שטח”.

 

יום רביעי בבוקר. זכית בבחירות. שבועיים עד שאתה נכנס לתפקידך. מה אתה עושה כשאתה מתעורר בבוקר?

“דבר ראשון, אתקשר למאות הפעילים והמתנדבים אודה להם מקרב לב ואומר להם כמה אני מעריך את כל ההשקעה שלהם בקמפיין הזה, השקעה שכול כולה באה מתוך אמונה אמיתית בדרך ובי כמנהיג הנכון לתל מונד.

זה פשוט מרגש אותי לראות את ההתגייסות שלהם וזה נותן לי כוח אדיר ורצון עז להחזיר את כל ההשקעה הזאת בחזרה לקהילה. כך עשיתי וכך אעשה כל יום מחדש כראש מועצה. בהתחייבות!”.

 

בקמפיין הבחירות שלקחתי בו חלק בעיר בשרון לפני כמה שנים, בחרנו את הסלוגן “איש של אנשים” למועמד.

אם הייתם מבקשים ממני לבחור סלוגן לאבי, כנראה הוא היה זוכה לאותו סלוגן.

איש של אנשים. איש של לחבק. איש של לחבר.

כבר כתבנו בפורטל על האתגרים הקשים שיש למועמדים לעבור בחירות בתקופת קורונה עם מגבלות רבות. בשביל אדם כמו אבי זה קשה הרבה יותר כי עם כל הכבוד לזום שיודעת להעביר וידאו, מצגות וחוגי בית, רגש היא לא יודעת להעביר ואת זה יש לאבי בכמויות מסחריות.

בתקופה הקרובה נדע אם אבי יגשים את חלומו הגדול ואת מה שהוא מגדיר “ההמשך הטבעי של תפקיד מנהל המתנ”ס ויזכה להיכנס ללשכת ראש המועצה.

לקריאת הראיונות שלנו עם המועמדים הנוספים:

דוד חיות – הקליקו

לין קפלן – הקליקו

רותם ריעני – הקליקו

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקבוצת הוואטסאפ שפתחנו ובה נשלח עדכונים – מי ניצח בבחירות בערב הבחירות, מצב הקורונה בתל מונד ועוד עדכונים לא מציקים ורלוונטיים – רוצים להצטרף? לחצו

אם גם אתם אוהבים לשחק כדורסל וטניס כמו אבי, תוכלו למצוא בסיטי פורטל את כל חנויות הספורט וכמובן בעלי המקצוע מומלצים, חנויות, מסעדות וכל מה שאתם צריכים בתל מונד.

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
 
נגישות