רגע לפני הבחירות: ראיון עם דוד חיות

רגע לפני הבחירות, קיימנו ראיון עם דוד חיות - מהילדות בתל מונד, דרך מסלול חייו בצבא, העולם העסקי עד הדרך לפוליטיקה המקומית.

כמעט בכל קמפיין בחירות בכל ישוב, יש איזה דוד חיות אחד.

אדם עם כריזמה חזקה שבתחילת הדרך חלק מהתושבים חושבים שאין לו סיכוי ותוך כדי תנועה ובלי שאף אחד שם לב, המספרים שלו עולים לרמה שניצחון בבחירות, הוא משהו אפשרי.

דוד חיות נולד לפני 52 שנים בתל מונד בשכונת אלי כהן. הוריו עדין גרים בבית שהוא נולד בו.

הוא נשוי למיכל ואב לעומרי (חובל בחיל הים), עמית (מפק”צית בבה”ד 1) ונעמה (תלמידה בתיכון רבין ומדריכה בצופים).

לא מפתיע לגלות שביתו מדריכה בצופים. כילד היה שותף להקמת הצופים בישוב בשנת ה- 80 ועבר בכל תפקיד בשבט עד שנהיה מרכז השבט המקומי הראשון.

כשהגיע לצבא, עשה מסלול צבאי מעניין שהחל בקורס טיס, משם לקורס חובלים ומשם לתפקידים מגוונים בחיל הים שכללו מספר שנים בתחום המבצעי בשייטת 13 ובספינות הטילים.

בהמשך הוא גם ניהל פרויקט בארצות הברית ובארץ במסגרתו הוא היה אחראי על הבאת כלי שיט חדש למדינת ישראל, ניהל את הרכש והמלאי של חיל הים והיה אחראי על ניהול כלל המשאבים של המערך הטכנולוגיסטי בתקציבים של מאות מיליוני דולרים וניהול כח אדם שכלל מאות אנשים במצטבר.

בין לבין, הוא גם סיים את לימודיו בטכניון עם תואר – מהנדס מכונות.

דוד פרש מהצבא בדרגת סגן אלוף והמשיך לקריירה בעולם העסקי בתעשייה אווירית ,כאשר כיהן בתפקיד סמנכ”ל תפעול במפעל רמתא בבאר שבע, משם הוא נבחר במכרז לנהל מפעל טכנולוגיות ייצור של תעשייה אווירית שכלל ניהול מחזור מכירות של 300 מיליון ש”ח וכ- 600 עובדים מפעל שהיה במצב עסקי קשה. דוד בנה תוכנית עבודה ואסטרטגית למפעל ובתוך 3 שנים העביר אותו מהפסד לרווח.

לאחר ההצלחה, מנכ”ל תע”א ביקש מדוד לחזור לבאר שבע והפעם בשביל לנהל את מפעל רמתא, מפעל שהוחלט למקד בו את כלל פעילות היבשה של תע”א ולשייך אותו וחטיבת אלתא של התע”א.

עם הגשת הבג”צ על הבחירות בישוב, הוא החליט לסיים את עבודתו למען תל מונד.

הוא הרגיש שאחרי שנים רבות בהם תרם למדינת ישראל, הגיעה העת לתרום לתל מונד ומתוך תחושה של שליחות, הוא רוצה עכשיו לנהל את הישוב בו נולד.

דוד מספר: “אני רואה את הפוטנציאל העצום של תל מונד, אני רואה את הישובים מסביב ואני חושב שאנחנו יכולים להיות טובים כמותם ויותר.

אני רוצה להביא את תל מונד להיות יושב פורח וצומח כמו שמגיע לנו ואני רוצה שכולנו נחייך פה.

אני נולדתי פה, הורי כאן, ילדי גדלו פה ואני רוצה שגם נכדי יגדלו בישוב הזה שאני כל כך אוהב”.

 

בתור מי שנולד בתל מונד, אני מתאר לעצמי שהחוויה של ריצה לבחירות היא קצת אחרת עבור המשפחה ובעיקר עבור ההורים שלך?

“לחלוטין. ההורים שלי מאד שמחים כי הם רואים את הלהט שלי, את העשייה שכולה נובעת מהשורשיות. מבחינתי הם שותפים לדרך ובכל פעם שאני רואה את אבא שלי מסתובב עם פליירים שלי ומחלק אותם לחברים, יש בי גאווה גדולה.

המשפחה הגרעינית שלי הן חלק בלתי נפרד מהקמפיין. זה לא דבר פשוט להכיל ואני מברך שהילדים שלי מספיק בוגרים בשביל להכיל את זה.

כל המשפחה מצליחה לעבור את המסע הזה בצורה בוגרת ויפה עם עמוד שידרה אמיתי”.

 

תוקפים אותך לא מעט על העשייה הציבורית בישוב

“זה בסדר. זה חלק ממערכת בחירות בה לא מעט פעמים ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה.

אותה עשייה שהתחילה בצופים עוד בילדותי, המשיכה בצורה רציפה, אבל זה אף פעם לא בא עם יחצנות.

אישתי כיהנה כיו”ר ועד הורים בנוף ילדות, כמשפחה חנכנו נער במשך שנים רבות, אני באופן אישי חנכתי נער בבית הנוער בעין ורד ופעילות חברתית דאגתי להביא גם לכל מקום בו עבדתי כדוגמת הקמת מגמה לעיבוד שבבי בתע”א ששילבה חרדים וילדים עם סיכוי (אני חושב שהשימוש במילים “ילדים עם סיכון” הוא לא נכון), פעילות בית השאנטי, תמיכה בגנים בבאר שבע ועוד.

מבחינתי המושג “למען הקהילה” הוא למען הקהילה ולמען עצמי, זה ממלא את כולנו, זה לא משהו שנעשה בשביל להדפיס את זה מסודר כחומר פרסומי”.

 

מהם המקומות שבהם צריך לטפל בתל מונד כך שתהפוך להיות המקום שאתה מדמיין?

“כבר ראית במסגרת העבודה איתנו שאנחנו צוות מסודר ומאורגן.

בנינו את תוכנית 100 הימים ותוכנית אבני הדרך שמגדירה איפה תל מונד צריכה להיות בעוד שלוש שנים וכן איפה היא צריך להיות לקראת 2030.

בתוכנית יש את החזון שלנו ואת הדגשים:

תחום החינוך – האני מאמין שלי הוא להתסכל על כל ילדה וילד לפי הצרכים שלהם ולייצר מצב שבו אנחנו ממצים את היכולות האישיות של כל תלמיד – מבחינתי חשוב שאם הילד חלק ממערכת שמטפלת באוכלוסיות מיוחדות – עם מוגבלות, ילד מצטיין או כל ילד אחר – בכל אחד יש יכולות שאנחנו צריכים לזהות ולחזק.

חזות הישוב – אנחנו נקבע צביון לישוב במשותף עם התושבים. נטפח את תל מונד ונטפל בכל מה שקשור לחזות ולדברים שמסביב כמו פינוי אשפה, גזם ואיכות הסביבה.

שלושת ה- “ש” כפי שאני מציג במפגשי תושבים – שירות, שקיפות ושיתוף ציבור.

אנחנו נייצר ניהול ראוי ונשתף את הציבור בכל מה שנעשה – ועדות, שולחנות עגולים, דלת פתוחה ודברים נוספים שיעזרו לתושבים לקבל שירות, לדעת מה קורה בישוב ולהיות שותפים בצורה רציפה ופשוטה.

תרבות הפנאי והספורט בתל מונד חייב לעבור שינוי תפיסה גם כן – תל מונד בראשותי תייצר תוכנית שמייצרת פעילות בין 7:00 עד 23:00 בלילה ותיתן מענה לכל האוכלוסייה מפעוט שנולד ועד גיל הזהב.

מבחינתי בשעה 7:00 יהיו חוגים והרצאות עבור הגיל השלישי. ב- 12:00 הגיל השלישי יקלוט ילדי גנים וכיתות – יבלה איתם, יעזור בשיעורים ויילמד – כולם ייהנו מזה.

מ- 15:00 עד 19:00 יתקיימו חוגים ובשעה 20:00 תתחיל פעילות ערב שתמותג עם השם “Door to Door” ותכלול הרצאות, סרטים, הופעות, הצגות ועוד לכלל ומגוון התושבים.

אני רוצה שיהיה מנוי משולב שכל אחד מהתושבים יוכל לקנות מנוי מותאם עברו.

 

וכמובן גיוס מקורות הכנסה לישוב – הגדלת כמות העסקים בישוב, קבלת נתח מאזור תעשייה קיים ובמקביל בניית אזור תעשייה, גיום תקציבים ממשלתיים, קולות קוראים, פיילוטים, גיוס מפעל הפיס והמדען הראשי וכל מה שצריך בשביל להגדיל את הכנסות הישוב”.

 

אתה חושב שיש שוני גדול בין ניהול של גופים כמו שניהלת לבין מועצה?

“במידה מסוימת, אך דבר אחד ברור בכל התפקידים שבצעתי ראיתי ופעלתי בצורה כזו שהאחריות כולה הינה שלי ועמדתי מאחוריה. ברגע זה הסמכות נתונה לתושבים בידיים ובעוד מספר ימים, לאחר ההצבעה בבחירות היא תהפוך לאחריות שלי.

בצבא נמדדתי בין היתר על ניהול, פיקוד ומנהיגות, על ניהול תקציבים גדולים, ארגון ואיכות. בעולם העסקי נמדדתי על הצלחה כלכלית. בשניהם נמדדתי גם על שביעות הרצון של של מי שעבד איתי כ”לקוח” ובמועצה זה שילוב של כל המדדים הללו יחדיו – שביעות הרצון של תושבי תל מונד, שיפור התנהלות הישוב, שיפור המצב הכלכלי וכמובן הנהגה וניהול שכל כך משוועים לו כאן.

 

מה השמועה המשוגעת ביותר שהם שמעו על עצמם במערכת הבחירות. מה שמעת על עצמך?

“שפוטרתי מתעשייה אווירת ושסגרו את המפעל שניהלתי.

אני חייב להגיד לך. חבל לי שבמקום להתעסק בשטויות, לא מתעסקים בעשייה.

חשבתי שבשביל למנוע את זה, יהיה נכון לקיים פאנל בו כל מתמודד יוכל לשאול את המתמודדים האחרים מה שהוא רוצה ושכל אחד יספר מה התוכניות שלו לישוב. אנחנו קראנו לכל המתמודדים להצטרף. אני יודע שגם אתם בסיטי פורטל ניסיתם להרים פאנל כזה וכמו ששנינו יודעים, פאנל כזה לא היה בסופו של דבר למרות שהבטחתי שאגיע לפאנל כזה בכל זמן, בכל מקום ובכל תנאי שמתמודדים אחרים יבקשו”.

 

מה עם השמועה שאבי אליהו ואתה בדיל?

“אין אף דיל. הכל קשקושים. לאחר הבחירות נשב, נדון, נחשוב ונסכם”.

 

כמו בכל ישוב, גם בתל מונד, אך שהחלו הבחירות, התחילו לדבר על אנשי נדל”ן בעלי אינטרס. מה דעתך על הסוגיה?

“לי באופן אישי אין שום קשר לאיש נדל”ן. אני בא נקי. אני לא מחויב לאף אחד. לא מחובר ולא קשור.

כל הקמפיין שלי ממומן מכספי הפרטי”.

 

כמה מנדטים אתה מעריך שתקבלו?

“מכוון ל-5 מנדטים”

 

אתה תרצה להקים קואליציה רחבה?

“השאיפה שלי להקים את הקואליציה הרחבה ביותר על מנת שמרבית הנבחרים יכנסו למועצה וייצגו את מירב תושבי תל מונד.

המטרה היא להצמיח, להפריח ולשרת את התושבים והישוב”.

 

במידה ויהיה סיבוב שני, מי אתה חושב שיעבור?

“חשוב לי להגיד שכולם ראויים.

מי שיעבור על פי הסקרים שאנחנו מכירים זה לין ואני”.

 

תספר לקוראים משהו שהם לא יודעים עליך?

“אני מרתוניסט מושבע ורץ “הר עמק” כבר שנים רבות.

בסוף הכי אני אוהב לפגוש אנשים ולדבר כשברקע ארוחה טובה. אני אוכל את כל מה שטעים וכשר”.

 

יום רביעי בבוקר. זכית בבחירות. שבועיים עד שאתה נכנס לתפקידך. מה אתה עושה כשאתה מתעורר בבוקר?

“אכנס את כל הפעילים במגבלות הקורונה ואת הנבחרת להרמת כוסית ונתחיל לעבוד”.

 

דוד הוא איש משימתי. כשהתחלנו לעבוד על אזור הבחירות בסיטי פורטל, דוד והצוות שלו הגיבו לנו בזמן מיידי כמעט לכל שאלה ולכל צורך. ביקשנו מסמך מסוים בפורמט אחר ותוך דקות הוא היה בתיבת הדואר, רצינו לקבוע ראיון והוא נקבע. לכל אחד יש תפקיד בצוות וכל אחד עושה אותו על הצד הטוב ביותר.

למרות כל השנים בצבא, אני עדין נותן את הקרדיט “לתיקתוק” להורים של דוד שחינכו אותו להיות מה שהוא, לדוד הנער שהקים את הצופים בישוב ולדוד הבוגר שהמשיך משם למסלול מרשים.

האיש המשימתי יחד עם הכריזמה שכולם מדברים עליה לאחר שפוגשים אותו, הפכה את אותו דוד חיות שלא היה מוכר לכל תושבי הישוב, לאחד המועמדים המובילים בבחירות.

בעוד מספר ימים נדע, האם התינוק שנולד בתל מונד לפני 52 שנים, יהפוך להיות ראש המועצה של המקום בו גדל וגידל בו את ילדיו.

 

לקריאת הראיונות שלנו עם המועמדים הנוספים:

אבי אליהו – הקליקו

לין קפלן – הקליקו

רותם ריעני – הקליקו

אם גם אתם אוהבים לאכול כמו דוד, תוכלו למצוא בסיטי פורטל את כל המסעדות באזור וכמובן בעלי המקצוע מומלצים, חנויות וכל מה שאתם צריכים בתל מונד.

 

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקבוצת הוואטסאפ שפתחנו ובה נשלח עדכונים – מי ניצח בבחירות בערב הבחירות, מצב הקורונה בתל מונד ועוד עדכונים לא מציקים ורלוונטיים – רוצים להצטרף? לחצו

כתבות מהפורטל שיעניינו אתכם

יש לכם חדשות לחלוק איתנו?
 
נגישות